Artykuły ze źródła: Bank Pocztowy SA

wirtualne ikony e-mail
Technologie i innowacje

Bank Pocztowy gotowy na udostępnienie usługi e-Doręczenia

Bank Pocztowy przeprowadził testy nowej usługi e-Doręczenia świadczonej przez Pocztę Polską, które mają zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Po wdrożeniu nowego rozwiązania, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Innowacja ta to efekt wchodzącego w życie od października 2024 ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. Bank Pocztowy przeprowadził testy z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API, czytamy w informacji prasowej.

CZYTAJ WIĘCEJ
baner programu Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” Banku Pocztowego
Cyberbezpieczeństwo | Edukacja finansowa

Bank Pocztowy proponuje cyberedukacyjny, bezpłatny program online

W kwietniu ‘24 rozpoczną się kolejne wydarzenia w programie edukacyjno-społecznym Banku Pocztowego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Świadomość cyberzagrożeń oraz umiejętność skutecznego reagowania, są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa w Internecie. Dlatego Bank kontynuuje swoje działania z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak informuje Radosław Kazimierski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego w najbliższym czasie, w ramach cyklu bezpłatnych spotkań przewidziano 4 webinary oraz konferencję o tematyce bezpieczeństwa w Internecie. Partnerem programu jest Komenda Stołeczna Policji.

CZYTAJ WIĘCEJ
Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Bezgotówkowo

Liczba transakcji BLIK w Banku Pocztowym wzrosła niemal czterokrotnie w ciągu 2 lat

Prawie 10 milionów transakcji BLIK o wartości ponad 934 mln zł dokonali klienci Banku Pocztowego od IV kwartału 2020 roku. Natomiast od czasu wprowadzenia w sierpniu 2023 roku Przelewu na telefon BLIK w Banku Pocztowym, konsumenci wykonali aż 3 miliony płatności mobilnych BLIK, z czego już 18% stanowiły właśnie Przelewy na telefon. Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego zauważa, że liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i ten trend zostanie utrzymany, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie, przekładając się na zmianę preferencji konsumenckich, czytamy w komunikacie prasowym Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z rekordowym zyskiem netto w 2023 roku

Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 roku Bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r, o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Jeszcze w tym kwartale Bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach,  poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bank Pocztowy wystartował z kolejną promocją „Zawsze po drodze” w ramach Programu lojalnościowego Mastercard® Bezcenne® Chwile.
Bezgotówkowo

Bank Pocztowy promuje transakcje kartą stokenizowaną – 1600 nagród do zdobycia

Bank Pocztowy wystartował z kolejną promocją „Zawsze po drodze” w ramach Programu lojalnościowego Mastercard® Bezcenne® Chwile. Tym razem w promocji mogą wziąć udział zarówno nowi, jak i obecni Klienci z kartą zapisaną do Programu Mastercard® Bezcenne® Chwile. Warunkiem uzyskania gratyfikacji jest dokonanie 3 transakcji kartą stokenizowaną w portfelu cyfrowym. Promocja potrwa do 31 stycznia 2024 r. lub do wyczerpania puli nagród. Zdobyte w promocji punkty Klienci mogą wymienić na nagrody, takie jak m. in. vouchery na paliwo na kwotę 100 zł, nagrody rzeczowe lub zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
oszust w masce rozmawiający przez telefon
Edukacja finansowa | Cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo: ponad 40% Polaków spotkało się z próbą oszustwa finansowego

Aż 42% badanych deklaruje, że spotkało się kiedyś z próbą przestępstwa finansowego, a u 7% była to próba udana. To zatrważające dane płynące z badania SW Research na zlecenie Banku Pocztowego, zrealizowanego w ramach programu „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta. W przeprowadzanym badaniu osoby powyżej 60. roku życia dużo rzadziej (31%) niż osoby powyżej 40 roku (42%) zaznaczały odpowiedź, że ich bliscy kiedykolwiek spotkali się z próbą oszustwa finansowego. Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, najczęściej wśród metod oszustwa, z którymi oni lub ich bliscy mieli do czynienia wskazywali metodę „na dopłatę do paczki” oraz metodę „na wnuczka”, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii – zysk netto za I półrocze 2023 r. wyniósł 106,5 mln zł

Bank Pocztowy w pierwszym półroczu 2023 r. wypracował wynik finansowy netto na poziomie 106,5 mln złotych, w porównaniu do 49,3 mln złotych wygenerowanych w analogicznym okresie roku 2022. Jest to najwyższy wynik w historii Banku Pocztowego odnotowany po półroczu, jak również w ujęciu całorocznym. Bank uzyskał wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 51,5%, poinformował Bank

CZYTAJ WIĘCEJ
„BLIK na telefon” w Banku Pocztowym
Bezgotówkowo

BLIK na telefon 24/7 dla klientów Banku Pocztowego

Bank Pocztowy rozpoczął właśnie (8.08.2023) udostępnianie usługi Przelew na telefon BLIK. Nowa wersja aplikacji mobilnej z wyczekiwanym udogodnieniem będzie udostępniana Klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni. Podyktowane jest to troską o zapewnienie im jak najwyższej jakości usług oraz bezawaryjnej funkcjonalności. Przelew na telefon BLIK jest usługą realizowaną przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Wcześniej Bank rozszerzył możliwość realizacji i otrzymywania przelewów natychmiastowych do trybu 24/7, dzięki czemu niezależnie od pory dnia środki z przelewu natychmiastowego trafiają do odbiorcy w ciągu kilku minut, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z rekordowymi wynikami i nową strategią do 2026 roku

Nowa strategia Banku Pocztowego na lata 2023-2026 pn. „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb” oparta jest na sześciu priorytetach. Koncentruje się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i wejścia na rynek e-commerce oraz selektywnej obsłudze klientów segmentu instytucjonalnego, ze szczególnym naciskiem na mieszkalnictwo.Bank mocno stawia na bliską współpracę z Pocztą Polską, odpowiedzialną politykę ryzyka oraz dalszą modernizację technologiczną. Wysoki priorytet nadany jest także kwestiom bezpieczeństwa klientów, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
konkurs, Garmin „Wygraj Garmina z Bankiem Pocztowym”
Z rynku finansowego

Konkurs dla płacących kartami wirtualnymi: Wygraj Garmina z Bankiem Pocztowym  

Bank Pocztowy rozpoczął kampanię promującą otwieranie rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych z kartą wirtualną. Do wygrania jest 90 smartwatchów „Garmin Feniks 7”. Nagrody przeznaczone są dla Klientów, którzy wykonają kartą wirtualną jak najwięcej płatności o wartości minimalnej 10 zł. Akcja promocyjna pod hasłem: „Wygraj Garmina z Bankiem Pocztowym” kierowana jest do nowych klientów, którzy w ostatnich 6 miesiącach nie posiadali konta w Banku Pocztowym. Promocja potrwa do 10 lipca 2023 roku, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bank Pocztowy w chmurze Amazon
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy jako jeden z pierwszych w Polsce przenosi bankowość elektroniczną do chmury Amazon Web Services

Bank Pocztowy jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który podjął decyzję o przeniesieniu swojej bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej firmy Amazon Web Services (AWS). Takie rozwiązanie pozwoli na zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą IT, ale także umożliwi szybsze wdrażanie nowych usług dla klientów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bank Pocztowy, MoneyGram
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy obniża ceny za przekazy pieniężne do Ukrainy, Gruzji i Armenii

Bank Pocztowy we współpracy z MoneyGram uruchomił dwumiesięczną promocję obniżającą ceny za nadawanie przekazów pieniężnych do krajów z tzw. „głównego korytarza”, czyli Ukrainy, Gruzji i Armenii. Od teraz opłata za transakcję rozpoczyna się już od 9,5 zł. Placówki Banku Pocztowego i Poczty Polskiej to największa sieć umożliwiająca przekazy MoneyGram w Polsce, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Otwarcie ROR w Banku Pocztowym
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy umożliwił zdalne otwarcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego klientom sześciu innych banków

Bank Pocztowy udostępnił w pełni zdalny proces otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) dla osób, które chcą otworzyć konto bankowe. Usługa online umożliwia klientom podpisanie umowy, założenie rachunku oraz zamówienie karty płatniczej w kilkanaście minut. Obecnie otworzyć konto online w Banku Pocztowym mogą klienci 6 banków.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 4